DOI: http://doi.org/10.47743/jss-2022-68-1-9
Rezumat: Pornind de la răspunsul oferit de Curtea de Justiție a Uniunii Europene în privința celor două întrebări preliminare ce au făcut obiectul cauzei C-371/20, în cadrul articolului vor fi analizate conceptele de „plată” și „preț” în contractele de publicitate comercială. Analiza va urmări deopotrivă dimensiunea europeană cuprinsă în cauza C-371/20, care va fi succint prezentată, și dimensiunea națională, unde noțiunile de plată și preț au propriile valențe ce ridică întrebări cu privire la legalitatea unui preț stabilit în produse și/sau servicii, mai ales în cazul unui contract nenumit precum contractul de publicitate comercială.
Cuvinte-cheie: publicitate comercială, barter, preț, contraprestație
Referințe
Catană P., Contractul de antrepriză în NCC. Delimitarea de contractul de vânzare, 28.11.2013
Căpătână O., Publicitatea comercială, Editura Universul Juridic, București, 2007
Grabow J. C., Negotiating and Drafting Contracts in International Barter and Countertrade Transactions, în North Carolina Journal of International Law, vol. 9, no. 2, Spring 1984
Moțiu F., Contractele speciale, Editura a VII-a, Editura Universul Juridic, București, 2017
Nemes V., Drept comercial, Editura a 3-a, Editura Hamangiu, București, 2018
Pop L., Popa I.-F., Vidu S. I., Curs de drept civil. Obligațiile, Editura Universul Juridic, București, 2015
Răvaș O., The utility of the barter agreement in international commercial trade, în Annals of the University of Petroşani, Economics, vol. 11(1), 2011
Tița-Nicolescu G., Noul Cod civil. Plata – principalul mod de stingere a obligației, în Revista Universul Juridic, nr. 4, aprilie 2017
Ungureanu C. T., A. Toader, Drept civil. Partea generală. Persoanele, Editura Hamangiu, București, 2019
Ungureanu C. T., Drept international privat european in raporturi de comert internațional, Editura Hamangiu, București, 2021