Rezumat: Utilizarea Internetului în comerț a devenit tot mai relevantă atât pentru legiuitorii la nivel European și internațional, cât și pentru părțile implicate. Operatorii de comerț se confruntă cu noi reglementări referitoare la protecția datelor cu caracter personal și Lex Mercatoria, corp de reguli nestatale specifice dreptului comerțului internațional, se aplică și în raporturi juridice realizate prin intermediul Internetului printr-o formă specifică infrastructurilor informaționale și anume, Lex Informatica. Prin acest concept avem în vedere atât produsul unui proces legislativ privat descentralizat, rezultat din tranziția comerțului din mediul teritorial în mediul virtual și practicile participanților la comerțul internațional online, cât și codul utilizat în programarea platformelor online, realizat de experți tehnicieni și informaticieni. În prezenta lucrare vom urmări modul în care noile reglementări referitoare la protecția datelor se aplică în spațiul online și în ce măsură regulile specifice dreptului comerțului internațional se întrepătrund cu acestea.
Cuvinte-cheie: Lex Informatica; Lex Mercatoria; protecția datelor cu caracter personal; RGPD.