Rezumat: Factoringul s-a impus în prezent, atât intern cât și internațional, pe o piață concurențială ce s-a maturizat odată cu evoluția tehmologiei informației, dovedindu-se a fi un puternic si important instrument financiar, alături de tehnica de finanțare invoice discounting. Ultimii ani au fost martorii dezvoltării unor noi tipuri de finanţare a facturilor ca parte a unei pieţe alternative de finanţare care implică vânzarea de creanţe specifice pe platforme de comerț pe rețeaua de internet. Acum, mai mult ca oricând, în furnizarea de lichidități atât de necesare companiilor în perioadele de întreruperi ale lanțului de aprovizionare global, cauzate de actuala pandemie Covid-19, factoringul online și comercializarea de facturi pe platforme online, oferă finanţarea de care au nevoie întreprinzătorii pentru fluxul continuu de monetar indispensabil activității lor comerciale.
Cuvinte cheie: Factoring online; Platforme de comercializare a facturilor; Finanțare alternativă; Împrumuturi peer to peer.